کفپوش استیکر

کفپوش سه بعدی ویداوین

کفپوش سه بعدی، حرفی تازه در دکوراسیون

انسان ها معمولا زمان زیادی را در خانه یا محیط کارشان سپری میکنند. بنابراین دکوراسیون این فضاها از اهمیت زیادی برخوردار است. که میبایست درعین زیبایی و انتقال حس آرامش، حس جذابیت و بهینه سازی را نیز بسته به نوع فعالیت آن فضا، رعایت کرد. سقف، کف و دیوار سه سطح مهم، اصلی و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی در تمام دنیا هستند. اما این سه سطح در همه ی کشورها متناسب با فرهنگ و طبیعت ملی مردم جامعه دکور می شوند. ما ایرانی ها در هنگام راه رفتن، معمولا مردم سر به زیری هستیم. بنابراین در کشور ما، تاثیرگذاری کف و دیوار نسبت به سقف در اولویت است. یعنی توجه ما در دکوراسیون منزل یا هر فضای دیگر، در ابتدا دیوار است، سپس کف و بعد هم سقف. لذا در این مقاله تمرکز بحث را بر دکوراسیون کف خانه قرار می دهیم.

اهمیت معماری و دکوراسیون داخلی

امروزه اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی تا حدی مورد توجه قرار گرفته است که بعنوان یک رشته تحصیلی در دانشگاه ها آموزش داده میشود.تاثیر معماری داخلی و فضایی که ایجاد آرامش و صمیمت میکند بخوبی قابل درک میباشد.هدف اصلی از انجام دکوراسیون داخلی، بالا بردن زیبا سازی فیزیکی و هماهنگی آن با احساسات درونی انسان میباشد. که جز با تاکید بر روابطی چون عاملیت و عملکرد با فرم و همچنین به وسیله عناصر متعلقه و مرتبطی چون رنگ و بافت و … میسر و مقدور نمیباشد. طراحی داخلی با بکارگیری عناصر فوق سعی در بهینه سازی فضاها و دست یابی به کارایی و کارکرد مناسب در کنار زیبایی، می باشد.

معماری داخلی با ایجاد مجموعه ای از بایدها و نبایدها و کثرت ها و کاستی ها و قرار دادن فرم در برابر فرم و فضا هندسه در برابر طبیعت ، داخل در برابر خارج و همچنین قدرت و منطق مردانه از یک سو احساسات زنانه از سوی دیگر می کوشد به ارتباط معنایی  مفهوم بخشد. در واقع معماری داخلی به وسیله این ترکیب می خواهد به اهداف مورد نظر خود در طراحی فضا دست یابد. طراحی داخلی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثر دارد.محیط مناسب یعنی فضایی که بشر در آن می تواند فارغ از فشارهای ناخواسته روانی رشد کرده و شکوفا شود و این خواسته های عقلانی و منطقی هر جامعه است. بنابراین هدف طراحی داخلی بهبود عملکرد فیزیکی و روانی و دست یابی به اصول زیبا شناسی فضای داخلی است.

انتخاب کفپوش مناسب

انتخاب یک کفپوش مناسب ضمن بدنبال داشتن چنین فضایی، در چیدمان و دکوراسیون منزل بسیار موثر است. چراکه انتخاب رنگ دیوار و مبلمان، بر اساس طرح و رنگ کفپوش انتخاب میشود. و بیشتر افراد دکوراسیون اتاق را بر مبنای پوشش کف انجام میدهند.برای انتخاب کفپوش و طرح مناسب مورد بحث، باید به دوام,عملکرد,اندازه, کاربران آن فضا و دیگر مشخصه ها توجه ویژه داشت.کم تر نوعی از کفپوش را میتوان یافت که برای تمام سطوح یک خانه یا اداره مناسب باشد. بعنوان مثال در قسمت هایی مثل سالن پذیرایی و راه روها که تردد زیاد است، باید از کفپوشی با دوام و مقاوم استفاده کرد. همچنین برای مکان هایی مثل حمام بهتر است از کفپوش های عایق استفاده شود. در آشپزخانه که در معرض آلودگی و لکه های مختلف است باید از کفپوشی استفاده کرد که ضد لک بوده و قابلیت شست و شو برای آن در نظر گرفته شده باشد.

وجه تمایز کفپوش سه بعدی

کفپوش های سه بعدی یک انتخاب خاص و فوق العاده برای دکوراسیون میباشند. تمایز و برتری این کفپوش ها از نظر طراحی، کیفیت و جاذبه های بصری نسبت به سایر کفپوش ها بر کسی پوشیده نیست. جذابیت این محصول در این است که تمام مبلمان , دیوارها و نور داخل محیط را میتوان با کف آن هماهنگ کرده و این محصولات را نیز همانند کفپوش با طراحی های سه بعدی و خطای دید جذابتر کرد.کیفیت این کفپوش ها به پارامتر های زیادی بستگی دارد و در حال حاضر برای حفظ کیفیت، علاوه بر دانش ابتدایی، بایستی به نحوه ی طراحی منحصربفرد و اجرای تخصصی و نیز انتخاب متریال مناسب توجه ویژه داشت. در ادامه به توضیح  بیشتری در این رابطه خواهیم پرداخت .اگر سادگی و رعایت بهداشت درتمیزکردن کف برایتان مهم است، این نوع کفپوش انتخاب مناسبی برای شما میباشد. چرا که سطح یکپارچه و صیقلی آن باعث تمایز در شست وشوی آسان آن نسبت به سایرکفپوش ها است.

تنوع رنگ ها و وجود الگوهای تصویری خطای دید، منظره های خاص، عکس های مدرن سه بعدی میتوانند برای این محصول دکوراتیو جذاب و  کارساز باشند. اما طراحی نهایی از چنان اهمیتی برخوردار است که اگر در انتخاب طرح و آماده سازی آنها قصوری صورت گیرد بدون شک نتیجه کار مورد قبول نخواهد بود.برطبق اصول طراحی سه بعدی و خطای دید، استاندارد سازی طرح ها برای چاپ، از نکات طراحی دگرگون و اصول طراحی دکوراسیون داخلی پیروی میکنند.

تاثیر این کفپوش سه بعدی در روحیه و تصورات بینندگان

طی آزمایشات و تحقیق بر روی کارمندان یک شرکت تبلیغاتی در انگلستان، تصاویر و تابلوهایی که به واقعیت نزدیک تر هستند و حس نزدیکی بیشتری به زندگی ایده آل انسان را دارند، الگوها و ایده های خلاقانه تری را برای پروژه های این شرکت به ارمغان آورده اند. از این رو استفاده از کفپوش های سه بعدی که خود سرویسی برای به واقعیت نزدیک تر کردن کف محیط میباشد، میتواند درحس تصورات و تخیل بینندگان که بطور مداوم از آن ها دیدن میکنند تاثیر مثبت داشته باشد.

استفاده از طرح های تلفیقی و بخصوص، همواره درتمامی پروژه های دکوراسیون و طراحی داخلی حائز اهمیت بوده است. کفپوش های سه بعدی نیز از این قاعده مستثنا نیستند.تصور کنید کف منزلتان را طرحی پوشش دهد که مختص شماست و در آلبوم هیچ شرکت دکوراسیونی موجود نمی باشد.در نتیجه شرکت های اجرا کننده این کفپوش ها باید دقت داشته باشند که برای داشتن وجه تمایز، جلوگیری از تکرر طرح ها و واقعی نشان دادن این سرویس جذاب اهمیت زیادی دارد. پس باید به نحوی طراحی و اجرا نمایند که تمام تصورات شخصی مشتری را بتواند با کیفیت بصری مطلوب، اجرا نمایند.

فاکتورهای لازم برای کفپوش سه بعدی

  • مقاومت زیاد، عدم لغزندگی، دوام و ماندگاری بالا
  • ضخامت این روکش اپوکسی یا پی وی سی باید بقدری باشد که احساس سه بعدی و واقعیت مجازی را به خوبی منتقل کند.(برای اپوکسی ۲ میلیمتر-روکش پی وی سی ۵۰۰ میکرون)
  • یکپارچگی اجرا
  • مقاومت مکانیکی مناسب در مقابل خراش های سطحی
  • طراحی تخصصی
  • متناسب بودن طرح با کاربری فضا و دکوراسیون محیط(بعنوان مثال در فضایی مثل حمام بیشتر از طرحهای نزدیک به سواحل و تصاویر مربوط به دریا، استفاده میشود)
  • قابلیت شست و شو
  • ضد UV بودن (که در هنگام وجود نور مصنوعی و طبیعی سایه اضافی و نقطه سیاه در طرح بوجود نیاید، این مشخصه در عین اهمیت بالایی که دارد در پروژه هایی که تا کنون در ایران انجام شده اند بخاطر استفاده نکردن از متریال خاص و مناسب کمتر رعایت شده است.)

به یاد داشته باشید که عمر مفید کفپوش های اپوکسی برخلاف دیگر کفپوش ها به حداقل ۲۰ سال میرسد که بر فواید این متریال افزوده است.دقت در چیدمان و قراردادن تکه های طرح درکنار هم نیز از کارهای مهم است که حتما باید به دقت انجام شود تا در کیفیت نهایی اختلال ایجاد نکند.

فضاهای مناسب برای استفاده از کفپوش سه بعدی

درپایان به این سوال میپردازیم که این کفپوش ها مناسب چه فضاهایی هستند؟باید گفت که این کفپوش ها در کف دفاتر اداری، منازل (اتاق ها، سالن ها,سرویس های بهداشتی، حمام)، استخرها،سالن های ورزشی، فروشگاه ها، مارکت ها و راه پله ها قابلیت اجرا دارند. قابل توجه است که طراحی سه بعدی برای فضای پله از تکنیک خطای دید بر روی چند سطح نشات گرفته که متاسفانه در سطح جهان، تعداد طراحانی که این توانایی را دارند، بسیار معدود است.

Trompe loeil یک  واژه فرانسوی به معنی فریب دادن چشم است که در مورد طرح های استاندارد این کفپوش ها بکار برده میشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد کفپوش‌های سه‌بعدی تولید شده توسط ویداوین به صفحه کفپوش آسانسور مراجعه کنید. لازم بذکر است که این کفپوش‌ها برای آسانسور شما تولید می‌شوند و کاملا متناسب با آن خواهند بود.

بازگشت به لیست

5 دیدگاه در “کفپوش سه بعدی ویداوین

  1. mehdi mousavi گفت:

    با سلام
    طرحهای اجرا شده واقعا حیرت انگیزند.با آرزوی موفقیت

    1. علیرضا کریم زاده گفت:

      ممنونم از شما و تبریک میگم بابت حسن توجهتون

  2. محمد گفت:

    قیمت این طرح ها چقدر است
    واقعا شگفت اوره

  3. عبدالله گفت:

    عالیه

  4. مریم گفت:

    درود بر شما ، ممنون از طراحی بی نظیرتان ، من تقریبا دوسال هست که کارهایتان را دنبال میکنم اما متأسفانه موفق نشدم با شما ارتباط بگیرم برای آموزش ، شماره ای پیدا کردم ولی متأسفانه در دسترس نیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.