ایده های خلاقانه, نقاشی و طراحی

چطور یک تابلو خطای دید بسازیم؟

وقتی پیگیر مطالب ویداوین هستید،‌ یعنی اینکه دوست دارید خودتون هم تجربه های جدیدی داشته‌باشید.تجربه‌ی خفن و باحال امروز ساخت تابلو با دست‌های خودمونه! بله بله، یک تابلوی سه بعدی که هرکس داخل خونتون ببینه تعجب می‌کنه.

چطور می‌تونم یک تجربه جدید را با دست‌های خودم بسازم؟

تجربه‌های جدید همیشه لذت بخش‌اند. حالا این که تجربه جدید ساخت تابلوی سه بعدی باشد، چه بهتر!
تازه پیدا کردن وسایل تابلویی که امروز آموزش داده می‌شه، اصلا سخت نیست. این وسایل توی هر فروشگاه لوازم التحریری وجود دارن.

مواد مورد نیاز برای ساخت تابلوی سه بعدی:

  • مقوا ۱۰۰×۷۰ که بعدا به یک مربع ۷۰×۷۰ برش باید بدید
  • خط کش فلزی
  • تیغ کاتر
.
.
توضیحات اضافه ساخت تابلو دست ساز:
برای شروع کار اول از همه دایره‌های هم مرکز روی صفحه باید بکشید. برای این کار می‌تونید از یک پونز و یک نخ استفاده کنید. یک سر نخ رو به پونز ببندید و سر دیگه‌اش را به مداد. پونز را تو مرکز مقوا نگه دارید و دایره‌ها رو بکشید.
 
دقت کنید دایره‌ها با اختلاف یکسان بزگ نشدن و هر بار اختلاف مقداری بیشتر شده.
مثلا شعاع دایره اول ۵ سانتی متره بعدی ۵/۵ و بعدی به جای ۶ سانتی متر ۶/۵ سانتی متر شده. یعنی هر بار اختلاف شعاع با یک ۰/۵ سانت جمع میشه. مثلا با شروع از ۵ سانتی متر اعداد اینطور میشه: ۵ و ۵/۵ و ۶/۵ و ۸ و ۱۰ و ۱۲/۵ و …
 
برای قاب کردن تابلو میتونید از یک قاب قدیمی استفاده یا یه جدیدش رو از قاب فروشی‌ها بخرید. یک راه دیگه هست. مقوا رو بعد از برش و تا کردن روی یک تخته چوب یا تخته شاسی بچسبونید.
 
اگر از این مطلب خوشتون اومد به احتمال خیلی زیاد از مطلب میز خطای دید هم خوشتون میاد. کلا ما تو ویداوین با استفاده از تکنیک خطای دید و تکنیک نقاشی‌های سه بعدی محصولات باحالی تولید می‌کنیم که می‌شه داخل بخش محصولاتمون ببینید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.